GARANTIA PRODUSELOR
Garantia legala se ofera in conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate, care transpune in dreptul roman Directiva 1999/44/EC si a politicilor comerciale ale producatorilor
Toate produsele comercializate pe www.epiesedacia.ro vin insotite de factura, bon fiscal sau chitanta si certificate de garantie. Termenul de garantie decurge din momentul facturarii produsului.
Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei, cu exceptia situatiilor in care se precizeaza altfel in certificatul de garantie comerciala.
Garantia se acorda pentru lipsa conformitatii si/sau vicii ascunse. In cazul in care o piesa nu poate fi schimbata sau reparata, atunci se va restitui contravaloarea acesteia.
Produsele comercializate de catre SC VILKA AUTO SRL. sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de catre producatori.
Garantia este valabila numai daca piesele se monteaza intr-un service autorizat de catre Registrul Auto Roman(R.A.R)
Piesele de folosinta indelungata beneficiaza de un termen mediu de garantie de:
- 18 luni pentru personae fizice;
- 12 luni personae juridice;
- 6 luni daca se monteaza pe autovehicule cu destinatie speciala: scoala de soferi, ambulanta, taxi, interventii pe teren accidentat,etc…
Piesele auto ce au caracter consumabil nu beneficiaza de garantie. Acestea sunt: filtrebecuri auto, lichide auto(solutii spalare parbriz, antigel, uleiuri, lichid de frana, aditivi), stergatoare auto, burdufe, garnituri si simeringuri, elementele de aprindere, accesorii auto,etc.
Piesele auto care au conditii speciale de utilizare, montare si functionare nu beneficiaza de garantie. Acestea sunt: injectoare, turbosuflante, senzori de pe rampa de injectie, regulator presiune combustibil, pompe de injectie.
Termenul maxim de remediare a garantiei este de 15 zile calendaristice si curge de la data la care unitatea specializata de service care va face verificarile necesare a receptionat produsul impreuna cu actele necesare, nu se vor lua in calcul zilele necesare transportului produsului.
Cumparatorul care reclama o situatie de defect in termenul de garantie va prezenta impreuna cu piesa/piesele in cauza, obligatoriu, urmatoarele documente:
- Factura de achizitie sau bonul fiscal emisa de catre SC VILKA AUTO SRL
- Dovada efectuarii montajului intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman (R.A.R.)
- Copie dupa autorizatia tehnica a atelierului pentru tipul de manopera executata (factura fiscala si deviz de montaj)
- Documentul emis de catre atelierul de reparatii autorizat prin care se constata defectiunea si sunt explicate cauzele aparitiei acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, sonde lambda, amortizoare, discuri frana etc).
- Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului in cauza
- In cazul compresoarelor de aer conditionat obligatoriu, copie factura achizitie filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa ca s-au schimbat compresorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata.
- In cazul discurilor de frana masuratori comparator pentru discurile de frana ovalizate
- In cazul amortizoarelor raportul testului de amortizoare
In cazul in care reclamatia este nejustificata, cheltuielile efectuate vor fi suportate de catre Cumparator.
Vanzatorul este exonerat de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:
- daca a fost achizionata o singura bucata, in cazul pieselor ce necesita inlocuirea acestora pe ambele parti: discuri de frana, amortizoare, arcuri etc…
- Piesa nu a fost montata intr-un service autorizat R.A.R. pentru tipul de manopera executata
- Piesa nu a fost montata corespunzator sau a fost montata impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate
- Piesa a fost folosita in alte scopuri decat cele indicate de producator
- Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii a unor date eronate de catre cumparator sau nu a fost comparata la montaj cu piesa de inlocuit
- Piesa s-a uzat sau deteriorat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarii reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator
- Automobilul a fost folosit in conditii corespunzatoare (taximetrie, raliuri, competitii sportive etc.)
- vehiculul este neinmatriculat sau inspectia tehnica periodica a expirat inaintea aparitiei cazului de garantie;
- Automobilul a suferit un accident sau a fost supus unor factori externi, fenomene ale naturii sau de alta natura
- Piesele prezinta urme de lovituri, indoituri, deformari, rupturi etc.
- Piesele prezinta o uzura normala (fireasca)
- defectiuni cauzate de abaterile unghiulare ale sistemului de directie, functionarii defectuoase a sistemului de franare, suspensie, racire, climatizare, electric, etc
- instalari neautorizate de echipamente/accesorii, altele decat cele din dotarea din fabrica
- nerespectarea intervalului si a programului de revizii tehnice, stabilite de constructorul vehiculului
- explotarea necorespunzatoare prin: nerespectarea efectuarii rodajelor, depasirea regimului termic, a turatiei maxime admise, a masei maxime autorizate pe axe
- prezenta impuritatilor, a corpurilor straine, a prafului etc. in zonele de functionare a produselor sau in materialele de exploatare
Certificatul de garantie este disponibil in sectiunea Documente, pentru vizualizarea sau descarcarea acestuia click aici.
RETURUL PRODUSELOR
Conditiile de mai jos se refera la renuntarea si returul unor produse, comandate online si livrate prin intermediul societatilor de curierat.
In cazul in care una sau mai multe piese din comanda nu se potriveste pe masina pentru care s-a efectuat comanda, in urma unei greseli de catalog / ambalare / identificare (sau orice alt motiv), costurile returului si expedierea piesei/pieselor corespunzatoare vor fi suportate de Vanzator.
Este posibil ca inainte de expedierea comenzii sa vi se solicite informatii suplimentare despre masina pentru care sunt comandate piesele: dotari, producatorul anumitor sisteme ale masinii, dimensiuni, etc... . Intrucat unele piese nu pot fi identificate cu seria de sasiu a masinii, identificarea se face cu ajutorul informatiilor furnizate de Client, ne rezervam dreptul de a nu trimite comenzile in lipsa unor informatii complete care sa ajute la identificare corecta a pieselor ce urmeaza a fi expediate.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare,fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 15 zile de la primirea produsului/produselor.
Renuntarea la cumparare in termen de 15 zile se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la primirea/verificarea/acceptarea returului.
Nu se accepta la retur:
- Produsele cu ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
- Produsele care nu se afla in ambalajul original in care au fost livrate
- Produsele lipsite de accesoriile si componentele originale
- Produsele care prezinta urme de montaj, vopsire sau sudura
- Produsele de origine comandate gresit deoarece cumparatorul nu a pus la dispozitie datele de identificare ale autovehiculului si seria de sasiu sau aceastea au fost comunicate eronat
- Produsele comandate prin comenzi speciale, externe pentru care s-a solicitat avans
- Module programate, piesele speciale fabricate pentru autoturisme din afara spatiului european, piese de siguranta (ex.: airbaguri, centuri de siguranta), huse si acoperiri.
- Lichide auto (uleiuri motor, transmisie, lichid frana, etc.)
PROCEDURA DE RETUR
Cumparatorul va informa Vanzatorul asupra deciziei de returnare trimitand un email cu titlul "Retur", la adresa de email: comenzi@vilka.ro.
Email-ul de informare trebuie sa contina urmatoarele date:
- datele de identificare ale clientului: numele, numarul si data facturii de cumparare;
- numarul si data comenzii;
- produsele ce urmeaza a fi returnate;
- adresa de la care se pot ridica produsele, acestea trebuie ambalate corespunzator (va rugam sa nu lipiti scotch direct pe ambalajul lor);
- contul bancar si numele posesorului, pentru returnarea banilor;
Dupa primirea email - ului si verificarea datelor, noi vom emite o comanda de ridicare a coletului, urmand ca acesta sa fie ridicat de firma de curierat cu care noi avem contract.
Dupa receptionarea coletului si verificarea ambalajului, a pieselor sau materialelor returnate, vom emite factura de retur in baza careia se va efectua transferul bancar pentru returnarea banilor, in contul indicat de Cumparator in email si in termenul stabilit de legile in vigoare.
VA RUGAM SA NU TRIMITETI COLETELE CU ALTE FIRME DE CURIERAT CU PLATA LA DESTINATAR !!! - ACESTEA VOR FI REFUZATE LA PRIMIRE !!!